Digitale marketing is alles. Tegenwoordig is het als bedrijf erg belangrijk om jezelf online op de kaart te zetten. Ben je nog wel bezig met offline marketing? Niet iedereen is de hele dag bezig met social media en het internet. Ook buiten het internet om, zijn er tal van goede manieren waarop jij je onderneming promoot. Denk bijvoorbeeld aan spandoeken of professionele posters. Ook met workshops spreek je een ander deel van je doelgroep aan. Wil jij weten hoe je offline je bedrijf promoot? Lees dan snel verder! Hang spandoeken en posters opDé manier waarop je op een makkelijke en laagdrempelige manier je doelgroep bereikt, is door middel van spandoeken en professionele posters. Ga eens na: hoeveel posters en reclameborden kom jij elke dag tegen? Je kunt ze op dit moment waarschijnlijk niet allemaal opnoemen. Zorg daarom voor een pakkende en aantrekkelijke poster. Zo onthouden voorbijgangers je geheid beter en heb je er al snel een aantal nieuwe klanten bij. Organiseer workshops of borrelsLijkt het jou wat om je doelgroep persoonlijk te ontmoeten? Organiseer dan eens een workshop of nodig ze uit voor een informele borrel. Dit is de perfecte manier om nieuwe klanten te trekken en relaties op te bouwen. Zo geef je ze niet alleen informatie over jouw onderneming, maar laat je ze ook van dichtbij zien waar je mee bezig bent. Daarnaast zullen ze je bedrijf ook een stuk beter onthouden en wellicht terugkomen! Stimuleer mond-tot-mond reclameZou jij eerder wat aannemen van een tv-spotje of juist van een goede vriend? Grote kans dat je eerder doet wat je beste vriend zegt, dan een onbekende op televisie. Mond-tot-mond reclame is daarom een van de meest effectieve vormen van offline marketing. Stimuleer je klanten daarom om hun positieve ervaringen te delen met vrienden, familie en collega’s. Zorg er dan natuurlijk wel voor dat je klantenservice in orde is. Zo heb je een grotere kans dat ook hun connecties klant van je worden. Werk met een loyaliteitsprogrammaTot slot wil je al die nieuwe klanten natuurlijk behouden en zorgen dat ze terug komen. Werk daarom met een loyaliteitsprogramma. Geef terugkerende klanten een beloning of korting. Zo bouw je een positieve relatie op en is er een grotere kans dat ze terugkomen. Stimuleer ook hier mond-tot-mond reclame. Zo maak je jouw onderneming nog aantrekkelijker voor potentiële klanten. Maak het vooral niet te moeilijk. Zo kan iedereen deelnemen!
Zo zie je maar dat je je niet alleen hoeft te focussen op digitale marketing. Ook met offline promotie, zoals workshops en professionele posters, trek je de aandacht van een hoop potentiële klanten!
|

Alles wat je moet weten over Reclamebureaus in of in de buurt van Rotterdam
Als je een bedrijf of merk hebt, weet je hoe belangrijk het is om op te vallen tussen alle concurrenten. Een goede manier om dit te doen is door een